רכישת נדל"ן במדינת ישראל הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית. מחירי הדירות בשמיים, והאפשרות לעשות סיבוב משמעותי על הכסף נראה כבר כמו חלום רחוק עבור מרבית האזרחים במדינה. אך יש מי שבוחר להסתכל על ההזדמנויות העתידיות שצצות.
זינוק של מאות אחוזים במחירים
תחנות מטרו שנפתחו בערים מרכזיות ברחבי העולם השפיעו באופן דרמטי על המחירים והביקוש לנדל"ן בטבעת המקיפה את התחנה. מחירי הקרקעות הסמוכות לתחנות המטרו בישראל צפויים לזנק במאות אחוזים עם תחילת פעילות הקווים, אך החוכמה היא כמובן לרכוש את הקרקע עוד בטרם ההשבחה.
לאזרחי ישראל אולי קשה לדמיין את הפרויקט הזה קורם עור וגידים, אך כעת כבר ברור כי יום זה עומד בפתח, וכאשר יחל המטרו לפעול ותושבי ראשון לציון יוכלו להגיע בקלילות למרכז תל אביב, ולדלג מעל הפקקים של גוש דן – הקרקעות סביב התחנות הפעילות יהפכו לשכונות הנחשקות והיקרות ביותר בעיר.
מעוניינים במידע נוסף על השקעה בקרקעות?
השאירו פרטים:
רוח גבית ממדינת ישראל
פרויקט המטרו הוא פרויקט התחבורה הגדול והשאפתני ביותר בגוש דן, שהקמתו מוערכת ב-150 מיליארד שקלים. במסגרת הפרויקט תוקם מערכת תת קרקעית, בה יפעלו שלושה קווים אשר ינועו בין 24 רשויות מקומיות, בהן ראשון לציון, רחובות, רמלה, נס ציונה וכמובן תל אביב. מכיוון שמדובר בפרויקט לאומי, גם תכנון הבנייה סביבו צפוי לקבל רוח גבית מהמדינה.
הקרקעות הסמוכות לתחנות המטרו מוסדרות בתמ"א (תוכנית מתאר ארצית) 70 ומיועדות לבנייה לגובה. תוכניות על קרקעות אלה צפויות לעבור לדיון בהליך מזורז בוותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור).
"עם אישור תמ"א 70 מחירי הקרקעות בכל הטבעת סביב המטרו צפויים לזנק", אומרים בחברת קליימקס, המחזיקה כיום בקרקעות סביב שלוש תחנות מטרו בראשון לציון. קליימקס משווקת כיום קרקע צמודת דופן לשכונת המגורים החדשה צוריאל, ובצמוד לרחוב רייפמן. מחיר דירת 5 חדרים בשכונה עומד על כ-3.5 מיליון שקל כיום.
"אנו משווקים כיום יחידת קרקע ב-299 אלף שקלים, כאשר מחיר יחידה כזו הזמינה לבנייה עומד על 1.5 מיליון שקלים. כלומר, מדובר בהשקעה שצפויה להניב רווח של כ-500% על ההשקעה הראשונית, זאת מבלי להתחשב בעליית מחירי הנדל"ן שתתרחש עד ההפשרה. המשמעות הכלכלית של השקעה כזו היא אדירה – ומי שיזנק על העגלה הזו בזמן ירוויח בענק".