"ברגע שתחנות רכבת המטרו יחלו לפעול, כל מי שמחזיק בקרקע בטבעת שמקיפה את התחנות – צפוי להרוויח בענק", כך אומרים בחברת קליימקס המתמחה בהשבחת קרקעות.
"החוכמה היא להסתכל רחוק ולהסיק מסקנות לגבי העתיד. הרי אנחנו כבר יודעים איפה יעבור קו M1, אשר אושר בממשלה, אנחנו כבר יודעים אפילו היכן ימוקמו תחנות הרכבת, ואנחנו גם יודעים כמה קשה מאוד למצוא קרקעות פרטיות באזור המרכז.
"מכל הסיבות הללו קנינו קרקעות בטבעת שמקיפה את תחנת "הרצוג" ו"יוסף בורג" העתידיות בראשון לציון, ועכשיו צריך רק להמתין. ברגע שהדברים יחלו לזוז, אלו יהיו הקרקעות המבוקשות ביותר בארץ".
איזו עסקה אתם מציעים כיום למשקיעים?
"אתה קונה היום יחידת קרקע ב-300 אלף שקל. כיום זכות ליחידת דיור עומדת על כ-1.8 מיליון, וזה עוד לפני עליית מחירים. כלומר, מדובר פה בפוטנציאל רווח אסטרונומי של כ-500%".
מעוניינים בהשקעה? השאירו פרטים >>
"תחנת רכבת שווה גורדי שחקים"
ראשון לציון היא העיר הרביעית הגדולה במדינה. הקרקעות המדוברות הן קרקעות חקלאיות הצמודות לתחנות רכבת המטרו העתידית. בחברה מסבירים כי קרקעות אלה נכללות בתוכנית המתאר הארצית תמ"א 70, המעניקה זכויות בנייה יתרות לקרקעות בטבעת המקיפה את התחנות.
"תמ"א 70 נולדה מתוך צורך לאומי לפתור את המצוקת הדיור ומצוקת הפקקים. הממשלה רוצה לייצר יותר דירות ולהביא לכך שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית וישאירו את הרכב הפרטי בחנייה. תמ"א 70 יכולה להפוך את זה למציאות. היא נותנת זכויות בנייה אדירות לרבי קומות וגורדי שחקים באזורים סביב התחנה, במטרה שכמה שיותר אנשים יוכלו להתגורר במרחק של עד 800 מטר מתחנת רכבת".
כלומר, מי שרוכש כיום קרקע באזור המקיף את תחנות הרכבת, צפוי להנות בעתיד מהגדלת זכויות הבנייה?
בדיוק. יש פה רווח כפול – גם מהגדלת הזכויות המתוכננת וגם מהלוקיישן המרכזי. ברגע שתחנות הרכבת יחלו לפעול – זה יהיה הנדל"ן הלוהט ביותר באזור המרכז".
"הבוננזה של העשור הקרוב"
לסיכום אומרים בחברה, "הצלחנו להשיג עתודות קרקע במיקומים האטרקטיביים ביותר, ולהתבסס על ניתוח שטח ותוכניות הממשלה. היתרון של הקרקעות הללו הוא שהן קרקעות לא בנויות, וזה יאפשר להוציא עליהן לפעול שכונות ענק ללא הפרעה של דיירים קיימים.
"ראשון לציון היא עיר גדולה, והיא מרכזת כבר היום מקומות עבודה גדולים ומרכזי מסחר, בילוי ופנאי מהשורה הראשונה. התוספת של רכבת מטרו עם שכונות הענק המתוכננות להיבנות סביבן תהפוך אותה למרכזית עוד יותר.
ממש כפי שבערים באירופה כמו פריז, לונדון או ברלין, הנדל"ן סביב תחנת הרכבת הוא היוקרתי והמבוקש ביותר – כך זה יהיה גם בישראל, ומי שירכוש את הקרקעות האלה במחירי הפריסייל של היום יהנה מהשבחה מטאורית".