יום שישי

|

י״ח בניסן תשפ״ד

|

26.04.2024
תוכן פרסומי

הלוחש למיגרנה: "אפשר לטפל בכאב ראש כרוני בכמה מפגשים קצרים"

לרפואה המערבית אין מענה למי שסובל ממיגרנות חוזרות ונשנות – פרט לערימות של משככי כאבים. יוסי לוי, מטפל ברפואה סינית, מסביר: "אנחנו לא מחפשים רק לפתור את הכאב – אלא את שורש הבעיה, בלי חומרים כימיים ותופעות לוואי"
שראל סופר
|

שתפו:

כאבי ראש – כמעט כל אחד מאיתנו מכיר את התופעה הזו. 80% מתושבי העולם המערבי מדווחים כי לפחות פעם בשנה הם סובלים מהבעיה, אבל אצל חלקם מדובר בכאב שחוזר שוב ושוב – בין אם מדובר במיגרנה עקשנית או כאבי ראש על רקע אחר. ברפואה הקונבנציונלית, הפתרון לרוב יהיה משככי כאבים – שאולי פותרים את הסימפטום באותו רגע, אך לא מונעים מהמיגרנה לחזור ולתקוף שוב ושוב.

"לכל אחד מאיתנו יש חוליות חלשות בגוף וכשיש עומס של מתח, לחץ והתשה הוא בא לידי ביטוי בפגיעה בחוליה החלשה שלנו – ואצל רבים, מדובר במיגרנות וכאבי ראש כרוניים", אומר יוסי לוי, מטפל ברפואה סינית, עם ניסיון של יותר מ-25 שנה. "בניגוד לרפואה הקונבנציונלית, הרפואה הסינית לא מסתפקת במתן מענה מיידי לכאב אלא מבקשת לטפל בבעיה מהשורש, להעלים את כאבי הראש ולמנוע את הופעתם גם בעתיד, ללא טיפול תרופתי, בלי חומרים כימיים חיצוניים וללא תופעות לוואי".

לדברי לוי, "מחקרים מדעיים שנערכו על אלפי מטופלים שסבלו מכאבי ראש, הראו שדיקור סיני הצליח לצמצם את כאבי הראש והמיגרנות, יותר מאשר טיפול תרופתי בלבד. הסיבה לכך היא שבזמן הדיקור, הגוף מייצר חומרים אנטי-דלקתיים ומשחרר אנדורפינים, שמסייעים לגוף להחזיר לעצמו את האיזון שאבד, וגרם לכאבי ראש. עם זאת, הדבר הראשון שצריך לעשות בטיפול בדיקור, הוא לפנות למדקר מומחה – שיאבחן את הבעיה מהשורש, כדי להגיע לאיזון הנכון".

"הכאב נחלש עד שלבסוף נעלם"

אחת המטופלות של לוי היא מיטל, בת 24, שהגיעה לקליניקה כשהיא סובלת ממיגרנות על בסיס כמעט יומי. ימי העבודה העמוסים לא הקלו עליה, וגם בסופי השבוע לא ניכרה הטבה. כל מקום, אפילו ארוחת ערב משפחתית, בו שהו יותר משניים שלושה אנשים עורר בה צורך במקום שקט וחשוך. למעשה, היא כמעט לא זכרה את עצמה ללא המיגרנות.

מיטל עברה בדיקות רבות ואף אושפזה לבירור, אך הטיפול שהוצע לה היה בעיקר בכדורים. "כשהיא הגיעה לקליניקה היא אמרה משפט מאוד מעציב, במיוחד כשהוא מגיעה מאישה בגילה: 'אני לא יכולה להמשיך ככה את החיים שלי. אני צעירה ולא מתפקדת'", מספר לוי.

לדבריו, "במקרה של מיטל פעלתי בכמה חזיתות – קודם כל, עצירה מיידית של הכאבים. באמצעות שילוב של כוסות רוח, דיקור והנחיות על תזונה ושינה. היא עקבה אחרי ההנחיות ובתוך שבועיים, הכאב נחלש משמעותית והשימוש שלה בכדורים ירד ב-90%.

"במקביל, עבדתי על חיזוק המערכת הגופנית של מיטל, כדי שהכאבים לא יימשכו בעתיד, וכן לשיקום הגוף והנפש שלה, אחרי שנים של סבל. כמה חודשים אחרי הטיפול האחרון, נפגשנו וראיתי את האור של פניה ואת השקט של עיניה ובלבה. כמטפל, אני לא מכיר חוויה מספקת יותר ממטופל שהצליח להעלים את הכאב, אחרי שחווה כל כך הרבה כישלונות".

הקליניקות של יוסי לוי נמצאות בהרצליה ותל אביב. למידע נוסף ואבחון - השאירו פרטים:

"להכיר את המטופל כאדם, ולא רק כחולה"

לוי מטפל ברפואה סינית בשתי המרפאות שלו – בהרצליה ובתל אביב. לשתי המרפאות הסדרים עם כל ביטוחי הבריאות הפרטיים. לדבריו, התהליך הטיפולי מתחיל במפגש אבחון, במטרה להבין מה הסיבה למיגרנות החוזרות. "אני רוצה להכיר לעומק את המטופל, להבין מה עבר עליו בחיים, ולא רק מתי התחיל הכאב. אני רוצה לדעת מי עומד לפני כמכלול שלם, כאדם ולא רק כחולה.

"בנוסף, אני עורך תשאול מעמיק על הסימפטומים – מתי הכאב התחיל, כל כמה זמן הוא מופיע ובאילו מצבים, מה מקל על המצב ומה מחמיר אותו, ומה התחושות של המטופל לפני ההתקף, במהלכו ואחריו. מהניסיון למדתי שכל כאב, פיזי או רגשי, נקשר למה שקרה לנו בחיים ולמצבים שחווינו. כך, מה שהמטופל מספר לי על עצמו, מכוון אותי לאבחון מדויק יותר ולהתאמת הטיפול המיטבי עבורו”.

לאחר האבחון, בונה לוי עבור המטופל סדרת טיפולים המשלבת דיקור וכוסות רוח, במטרה לחזק את הגוף, לאזן את הנקודות החלשות ולפתור את הגורם לכאב. "הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת בלהחליש את הרע – כלומר את הכאב, ואילו הרפואה הסינית מתמקדת בלחזק את הטוב – את האיזון, את המערכת החיסונית ואת האנרגיה", הוא מסביר. "אנחנו לא מוסיפים לגוף חומרים כמו תרופות, אלא מפעילים את המערכות שלו באמצעות הדיקור, שמוביל להזרמת דם ואנרגיה בגוף".

לעבור שינוי בגוף ובנפש

לוי, מרצה בכיר לשעבר במכללת מדיסין לרפואה סינית שעבר התמחות בבית חולים בסין, מתמקד במרפאות שלו בעיקר בטיפול במיגרנות וכאבי ראש, בדיכאון וחרדה, וכן בדיקור סיני לתינוקות ופעוטות. "אחרי מאות ואלפי מטופלים, אני כבר יודע לאבחן את הבעיה ברמת דיוק גבוהה, ולהתאים לה את הפתרון", הוא אומר.

מי שנאבק בכאבי ראש כבר שנים רבות וניסה דרכי טיפול שונות ומשונות, יופתע אולי לשמוע כי אצל לוי, משך הטיפול יהיה לרוב כמה מפגשים בודדים בלבד. "המוטו שלי הוא 'יותר בריאות בפחות טיפולים', והרעיון הוא לעזור לגוף לעשות את השינוי הנדרש גם עבור הנפש. אפשר להפוך את המצוקה בה נמצא המטופל לאנרגיה שתרפא אותו. התהליך הוא אולי לא תמיד פשוט, אבל משתלם – והתוצאה הישירה שלו היא איכות חיים".

הקליניקות של יוסי לוי נמצאות בהרצליה ותל אביב. למידע נוסף ואבחון - השאירו פרטים:

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה
– התוצאות עשויות להשתנות בין אדם לאדם וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדויקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות במגוון תחומים. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו