יום שלישי

|

ט״ו בניסן תשפ״ד

|

23.04.2024
תוכן פרסומי

"הלהיט הבא של ראשון לציון – קרקע להשקעה בצמוד לתחנת המטרו החדשה"

ראשון לציון גדלה בקצב מסחרר, אבל עתודות הקרקע שלה אוזלות. על אחת האחרונות שבהן, צפויה להיבנות שכונת מגורים צמודה לתחנת המטרו העתידית, במסגרת תוכנית תמ"א 70. כיום ניתן לקנות קרקע ב-299 אלף שקל בלבד, וליהנות מפוטנציאל רווח של מאות אחוזים
שראל סופר
|

שתפו:

ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, היא גם בין המבוקשות ביותר, ונהנית זה שנים רבות משגשוג כלכלי ומביקוש גבוה לדיור, שמביא לעליית מחירים מתמדת. העיר נמצאת בהתרחבות, כאשר שכונות חדשות ממשיכות להיבנות.

בצפון מזרח העיר, צמוד לשכונה קיימת, משווקות בימים אלה קרקעות במחיר המתחיל ב-299 אלף שקל. הקרקעות מהוות המשך טבעי להתרחבות העיר לכיוון צפון – מזרח ובעתיד צפויה שם שכונה עם אלפי יחידות דיור חדשות.

השכונה צפויה להיבנות בצמוד לתחנת המטרו החדשה, במסגרת תוכנית מתאר ארצית (תמ"א 70), שאושרה בחלקה על ידי ועדה בראשות שרת הפנים, ואמורה לשרת את כל אזור המרכז. בימים האחרונים אישרה הוועדה את 2 הקווים הראשונים ואחד מהם הוא בראשון לציון, בצמוד לקרקע זו.

בחברת קליימקס אומרים כי מדובר בהזדמנות חד פעמית לרכוש קרקע למגורים בצמוד לתחנת מטרו. "בכל העולם ערך הנדלן למגורים שצמוד לתחנת מטרו עולה כל הזמן והביקושים לדירות מגורים בסמוך למטרו הם הגבוהים ביותר שיש. אם תסתכלו על המטרו בלונדון, ברלין, פאריס, או רומא, תבינו את פוטנציאל עליית ערך הנדלן סביב המטרו".

עתודות הקרקע האחרונות של ראשון לציון

מדובר באחת מעתודות הקרקע האחרונות של ראשון לציון, וכל תכנית לפיתוח העיר לכיוון צפון מזרח חייבת לכלול את הקרקע הזו. כלומר, מאחר שהעיר ממשיכה לגדול כל הזמן, הצפי הוא שהקרקע הזו לא תישאר חקלאית, ותופשר לבנייה. מאחר שלא קיימות כמעט עתודות קרקע נוספות, והלחץ לתוספת דירות גדול, סביר להניח שלוח הזמנים לאישור ומימוש הקרקע יקוצר. לאחר סיום תהליך אישור פרויקט המטרו (תמ"א 70), התוכנית תועבר לאישור מהיר בוותמ"ל.

"למעשה, דווקא העובדה שמדובר בקרקע שעדיין לא זמינה לבנייה מיידית הופכת אותה להשקעה אטרקטיבית במיוחד. זאת מאחר שמדובר בנקודת זמן אידיאלית, כאשר עלות ההשקעה עדיין נמוכה מאוד באופן יחסי, ופוטנציאל הרווח הוא הגדול ביותר. מי שירכוש את הקרקע אחרי האישורים, כבר ישלם הרבה יותר, והרווח שלו יצטמצם בהתאם. מי שלא ירכוש כבר כיום, עלול בעוד מספר שנים להתחרט על כך שפספס את הזדמנות הנדלן הגדולה של אזור המרכז בעשור האחרון.

מתעניינים בהשקעה בקרקע בראשון לציון?

השאירו פרטים:

* הקרקע מיועדת לבניה רוויה בלבד
* הקרקע אינה זמינה לבנייה​

תמ"א 70 יוצאת לדרך

תכנית מתאר ארצית תמ"א 70 נועדה לתכנן את תוואי המטרו החדש באזור המרכז, כולל מיקום של כל התחנות ואת התכנון הסביבתי, כולל שטחי מגורים ומסחר, תוך התמקדות בהקמת מגדלי מגורים הכוללים אלפי יחידות דיור סביב כל תחנת מטרו. המטרה היא ליצור עורק תחבורתי וסביבו פיתוח אורבני חדשני ואטרקטיבי עם נגישות גבוהה לכל אזור המרכז.

מדובר בקרקע אטרקטיבית במיוחד גם מבחינת המיקום, קרוב לכבישים 4, 1 ו-6, וסמוך לבית החולים אסף הרופא ולמרכזי המסחר והבילוי הרבים של ראשון לציון. תל אביב נמצאת במרחק דקות נסיעה ספורות במטרו, וגם שדה התעופה בן גוריון הוא במרחק נסיעה קצרה.

המפתח לרווח גדול בעתיד​

חברת קליימקס, המשווקת של הקרקע, מתמחה כבר שנים רבות באיתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ובליווי משקיעים. עד כה, שיווקה החברה בהצלחה מאות דונמים ברחבי הארץ, מבאר שבע ועד הקריות והיא מדווחת על לקוחות רבים שהרוויחו סכומים נאים בעקבות השקעתם בפרויקטים שלה.

בקליימקס אומרים כי "השקעה בקרקע בראשון לציון היא מהאטרקטיביות שניתן להציע, היות שזו אחת הערים המבוקשות בישראל ומי שמחזיק בקרקעות בה, מחזיק גם במפתח לרווחים גדולים בעתיד.

מתעניינים בהשקעה בקרקע בראשון לציון?

השאירו פרטים:

* הקרקע מיועדת לבניה רוויה בלבד
* הקרקע אינה זמינה לבנייה​

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות במגוון תחומים. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו