יום חמישי

|

ח׳ באייר תשפ״ד

|

16.05.2024
תוכן פרסומי

"אחרי כל מלחמה מגיעה תקופת שגשוג": מה משקיעי הנדל"ן מחפשים ברחובות דווקא עכשיו?

יש משקיעים שנכנסים לקיפאון בעקבות המצב ויש משקיעים חכמים שמבינים שזה הזמן לאתר הזדמנויות במחירים אטרקטיביים, במטרה להנות מעליית המחירים שתגיע לאחר התאוששות המשק. אחת מההזדמנויות המעניינות היא עתודת קרקע פרטית בטאבו באחד האזורים המבוקשים ברחובות, בצמוד לשכונה החדשה והיוקרתית וקרוב לבית החולים קפלן ומרכז הקניות והבילוי בילו סנטר. "מביני עניין מזהים שמדובר בצפי לרווח של מאות אחוזים על מחיר הקנייה"
שראל סופר
|

שתפו:

להשקיע בזמן מלחמה? זו מחשבה שנשמעת מוזרה ברגע הראשון – אבל כשבוחנים את ההיסטוריה, בישראל וגם בעולם, מגלים כי לאחר מלחמות, נוטות להגיע תקופות שגשוג המלוות בעליות מחירים. 

למעשה, אחת המוסכמות הוותיקות בקרב משקיעים, קובעת כי משבר הוא הזדמנות לרכישה. בזמני משבר, המחירים נמוכים מאוד, ולאחר היציאה מהמשבר – גם המחירים מתאוששים. ירידת המחירים המאפיינת תקופות אלה, מאפשרת גם למשקיעים שברשותם סכומי כסף לא גדולים, לשים את ידיהם על עסקאות במיקומים מרכזיים. 

דוגמה לקרקע במיקום מרכזי ומעניין ניתן לראות ברחובות, שם מציעה חברת מיישבים ישראל עתודת קרקע פרטית הקרובה לשכונות החדשות והיוקרתיות של העיר. על פי תוכניות העירייה, על עתודה זו ייבנה בעתיד הרובע החדש של רחובות שישלב אלפי יחידות דיור, יחד עם תעשייה ומסחר. בימים אלה, משווקת יחידת קרקע תמורת 219 אלף שקל בלבד – כשפוטנציאל הרווח, לאחר אישור תוכניות הבנייה הוא אדיר.

מעוניינים במידע נוסף?
השאירו פרטים >>

נגישות לתחבורה – וגם לתעסוקה איכותית

כבר שנים רבות שרחובות ידועה כעיר בעלת אוכלוסייה משכילה ואמידה יחסית – בין היתר, הודות למכון ויצמן והפקולטה לחקלאות שנמצאים בעיר, מוסדות החינוך המצטיינים וחברות ההייטק שקבעו בה את משכנן. בשילוב עם המיקום בלב הארץ, נהפכה העיר לאבן שואבת למשפחות שמחפשות מגורים ברמה גבוהה, עם אפשרויות תעסוקה מגוונות וחינוך טוב לילדים – וגם אווירה של עיר שקטה וירוקה. הביקוש לעיר צפוי להימשך גם בעתיד, הודות ליתרונות אלה. 

מדובר בקרקע הממוקמת במיקום אסטרטגי – בין רחובות החדשה וגבעת ברנר, כאשר בקרבת מקום נמצאים בית החולים קפלן, וגם בילו סנטר – מרכז המסחר והבילויים הגדול. בנוסף, היא קרובה לכבישים ראשיים המציעים חיבור מהיר לתל אביב, ירושלים ועוד – ובסמוך אליה אמורה לקום תחנה של קו המטרו האזורי. כלומר, מדובר באזור נגיש מאוד תחבורתית, במרחק דקות ספורות ממוקדי תעסוקה ומסחר – מה שהופך אותו לסביבת מגורים אידיאלית. 

"כל משקיע חולם להיכנס לעסקה בנקודה הזו"

גורם נוסף התורם לאטרקטיביות של הקרקע הוא הסטטוס התכנוני שלה. הקרקע מסומנת בתמ"א 35/1 כמרקם עירוני – כלומר, היא מיועדת לבנייה ופיתוח (קרקע צהובה), כאשר על פי תמ"מ 3, תיקון 21 – צפויה באזור בנייה של אלפי דירות, לצד משרדים ומתחמי תעסוקה. הדבר מעיד על סבירות גבוהה מאוד להפשרת הקרקע ובנייה עליה. 

"החלום של כל משקיע הוא להיכנס לעסקה בדיוק בנקודה הזו – כשהמחיר של הקרקע עדיין מאוד נמוך, אבל סיכוי הבנייה גבוה מאוד ולכן יש סיכוי לרווח של מאות אחוזים", מסבירים במיישבים ישראל, חברה יזמית בעלת ניסיון רב באיתור קרקעות שיוכלו להניב רווחים נאים למשקיעים. 

"כאן מדובר בקרקע שאינה בעלת ייעוד חקלאי, אלא כבר מסומנת כקרקע צהובה, כלומר – סיכויי ההפשרה שלה טובים מאוד ומבחינת המדינה, זו עתודת קרקע שיום אחד תשמש אותה לבנייה, בוודאי לנוכח המחסור המחמיר בדיור באזור המרכז. בנוסף, כל מי שרוכש דרכנו מקבל ליווי של שמאי מקרקעין וכן של משרד עו"ד המתמחה בנדל"ן – לטובת השקט הנפשי והביטחון שבחרתם טוב".

מעוניינים במידע נוסף?
השאירו פרטים >>

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות במגוון תחומים. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו