יום שישי

|

ט׳ באייר תשפ״ד

|

17.05.2024
תוכן פרסומי

אובחנת עם הפסקות נשימה או הפרעות בשינה? כללית מציעה סבסוד למבוטחים

הפסקות נשימה בשינה גורמות לעייפות, פוגעות באיכות החיים ועלולות גם להיות מסוכנות לבריאות. מבוטחי הכללית זכאים כעת לסבסוד עבור מכשיר ה-CPAP – שנחשב לאפקטיבי ביותר כנגד הפרעות שינה חמורות, הפסקות נשימה ונחירות. "שינוי של איכות החיים מקצה לקצה"
שראל סופר
|

שתפו:

שוב קמתם עייפים ואפילו תשושים, אפילו אחרי שינה של שבע או שמונה שעות? אתם לא לבד. המוני ישראלים סובלים מהפרעות או הפסקות נשימה בשינה – תופעה שיכולה לפגוע באיכות החיים במידה משמעותית, ולא רק בגלל העייפות. לפי משרד הבריאות, התופעה נרחבת – וסובלים ממנה 2% עד 4% מהגברים בישראל, וכן 2% מהנשים.

"בזמן הפסקת נשימה בשינה, מה שקורה הוא שדרכי האוויר נסגרות לכמה שניות – כך שלא נכנס אוויר לגוף, כשלעתים הפסקת הנשימה נמשכת 10 שניות או יותר", אומר גיא בן דוד, מנכ"ל חברת היי מדיקל. "כשאוויר לא נכנס לגוף, רמת החמצן בדם יורדת – מה שיכול לגרום לאירועים מסוכנים כמו התקף לב, אירוע מוחי, שבץ ואפילו דום לב קטלני. כלומר, מי שמסתובב כל היום עייף, בגלל מה שקורה בלילה – חשוף גם לסכנות גדולות יותר".

ההמלצה של קופות החולים: מכשיר סיפאפ

שירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, נרתמה גם היא למאמץ להגן על בריאות המבוטחים שלה הסובלים מדום נשימה בשינה – ולכן היא מסבסדת עבור מי שקיבלו אבחנה של דום נשימה בשינה את מכשיר ה-CPAP, המוכר כפתרון היעיל ביותר לבעיה, והוא המכשיר היחיד המומלץ לטיפול בה על ידי קופות החולים בישראל.

"מדובר במכשיר שמזרים אוויר באופן מכני אל דרכי הנשימה, ומונע את הפסקת הנשימה מתוך שינה", מסביר בן דוד. "התוצאה היא שינה רצופה, בלי ירידה ברמת החמצן ופגיעה באיברים השונים בגוף, בלי נחירות שמפריעות לכל בני הבית – ובבוקר קמים רעננים ומלאי מרץ, מוכנים ליום חדש".

"טיפול ביתי במקום ניתוח"

היתרון של מכשיר ה-CPAP, אומר בן דוד, בולט במיוחד כאשר משווים אותו לפתרונות אחרים הקיימים בשוק עבור הפרעות נשימה בשינה. "לפני פיתוח המכשיר, השיטות העיקריות לטיפול בבעיית דום נשימה בשינה היו ניתוחים, על כל הסיכונים שכרוכים בהם, וטיפולי לייזר שונים. אך כאן, מדובר בטיפול שאינו חודרני, וניתן לבצע אותו בבית כל לילה, בלי הפרעה להרגלים ולאורח החיים. זה פתרון יעיל לאורך זמן".

"בשירותי בריאות כללית הבינו שמטופלים עם הפרעות נשימה או הפסקת נשימה בשינה, עלולים לסבול מבעיות בריאות נוספות, ולדרוש טיפולים יקרים שהקופה תממן", אומר בן דוד. "לכן, עדיף לקופה לסבסד עבורם את מכשיר ה-CPAP וליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו עבור המבוטחים.

והחלק החשוב ביותר: זה באמת עובד. המטופלים שמקבלים את המכשיר מספרים שסוף סוף הם קמים בבוקר בלי עייפות, ושומרים על אנרגיה לאורך כל היום. עבורם, מדובר בשינוי אדיר באיכות החיים. הם כבר לא חוששים שיהיה להם דום נשימה מסוכן בלילה, ויש להם די מרץ וכוחות כדי לעמוד באורח החיים המודרני – עבודה, משפחה, בילויים, ספורט ועוד ועוד".

לקבלת מכשיר CPAP דרך קופ"ח כללית
השאירו פרטים >>

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות בן אדם לאדם וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות במגוון תחומים. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו

אימות באמצעות SMS

ברגעים אלה שלחנו אליך קוד אימות בן 4 ספרות לטלפון הנייד. כדי להשלים את שליחת הטופס יש להזין את הקוד וללחוץ על כפתור השליחה